Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Ensambarn är bortskämda!

Av K - 15 april 2011 10:53

Eller? 


Min uppfattning är att av de vuxna ensambarn jag träffat, så är de bortskämda egoister som tycker världen snurrar kring dem. 


Ja riktigt så hemskt är det inte... men det märks tycker jag. 

Själv har jag två syskon och är minstingen. 


Kläder har jag fått ärva, det enda märkesplagget jag haft under min uppväxt var från början min systers... 

Och som jag tyckte om de där adidasbyxorna... jag har fått lära mig att dela med mig och ta hänsyn till andra. Under min uppväxt har jag lärt mig att det ska vara rättvist och lika. Jag har fått lära mig att jag INTE är ensam. 


Jag har lärt mig att man tar mat så att det räcker till alla som ska äta.. men ser ofta av de ensambarn jag känner att de tar så mycket de känner för... utan större hänsyn till andra. 


Jag har lärt mig att låta andra vara delaktiga. Jag tänker inte bara på mig själv. 


Funderade kring detta då det gällde arbetet, hur min kollega ( som är ensambarn) inte ägnar en tanke åt en annan även om det är något som gäller mer än henne. 


Tex ett arbete som ska utföras, där hon är huvudansvarig men det kan vara att vi båda kan behövas. Då utan att berätta går hon och ordnar för sig så att hon får ledigt. Ehhh kanske en diskussion hade varit på plats? 

En sak är säker jag har fått nog av att ta hänsyn... ja tänker då inte göra hennes jobb, jag tänker agera mot egoister som de agerar mot mig. 


Jag har fått nog med att vara snäll och försöka ta hänsyn till alla andra, när man ändå inte får något tillbaka för det.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K - 18 oktober 2011 13:32

Vid närmre eftertanken undrar jag om det inte är en ny synervsinflammation...Var öm i ögoat häromdagen när det började, ser suddigare   Fattar inte hur man ska veta skillnaden på restsymtom, spökskov eller vanligt skov.   Varför kan jag inte ...

Av K - 18 oktober 2011 13:13

Jaha då är synen lite suddigare igen och har varit det ett par dagar, även lite pirr när jag böjer nacken. Kan kanske beror på den ihållade förkylningen eller den dolda stressen. Har en lång arbetsvecka med mycket att göra, men känner inte att jag st...

Av K - 17 oktober 2011 13:14

Och det gick bra, kunde andas ut en aningen...   På ultraljudet såg allting bra och ut och blodprovet lika så.  Risken för att få ett barn med Downs syndrom räknades till 1 på nästan 13 000 så det känns bra :)   Själva inskrivningen kommer ...

Av K - 11 oktober 2011 14:08

Jag är bara så trött som man kan bli på att vara förkyld... ca 1 ½ månad har jag fått stå ut med täppt näsa, nysningar och massa snor.    Jag vill bara vara frisk!!   Är rädd för att få tillbaka astman jag hade i våras.  Tror kanske att min...

Av K - 7 oktober 2011 14:38

Ledighet, ska bli härligt och välbehövligt. Även om städa står på schemat.    Längtar till nästa vecka för då blir det kub test. Då får vi se den krabraten igen.  Spännnade, hoppas nu bara allting är som det ska.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards