Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Graviditet... vecka 9 +

Av K - 22 september 2011 11:04

Graviditetsvecka 10, enligt barnmorskan 9+3 enligt mina egna beräkningar 9+6, spelar mindre roll några dagar hit eller dit. 


Är lite nervös dock, hade en liten ljusbrun flytning, inget man bör oroa sig för har jag läst.. men det är väl klart att man gör det i alla fall... 


Har inte haft några sådana problem hittills. Så minsta förändring är ju oroväckande... 


Har hittills känt av att brösten blivit större och de är hur ömma som helst, kan vakna av att det gör ont i brösten på natten. 


Var på mitt första besök häromdagen, ett läkarbesök, det är uppenbarligen inte så vanligt, men mödravårdsenheten jag valt erbjuder det, det är ju en av orsakerna att jag valt dem också kubtestet som alla erbjuds hos dem inte bara dem över 33 eller vilken ålder det nu är. 


I alla fall så ingick det ett vaginalt ultraljud och hur tydligt som helst kunde vi se den lilla/lille krabraten sprattlandes med ena benet och tydliga hjärtslag. 


Helt plötsligt blev det väldigt mycket mer verkligt, kanske därav den extra oron också, vad vet jag. 


Hoppas innerligt att allt går vägen, längtar fram några veckor, då de första 12 kritiska veckorna passerat och det blir dags att göra kubtest. Efter det kanske, kanske jag kan stilla mitt sinne lite i alla fall... eller inte om jag känner mig själv rätt... 


Det ska nog bli bra det här   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K - 18 oktober 2011 13:32

Vid närmre eftertanken undrar jag om det inte är en ny synervsinflammation...Var öm i ögoat häromdagen när det började, ser suddigare   Fattar inte hur man ska veta skillnaden på restsymtom, spökskov eller vanligt skov.   Varför kan jag inte ...

Av K - 18 oktober 2011 13:13

Jaha då är synen lite suddigare igen och har varit det ett par dagar, även lite pirr när jag böjer nacken. Kan kanske beror på den ihållade förkylningen eller den dolda stressen. Har en lång arbetsvecka med mycket att göra, men känner inte att jag st...

Av K - 17 oktober 2011 13:14

Och det gick bra, kunde andas ut en aningen...   På ultraljudet såg allting bra och ut och blodprovet lika så.  Risken för att få ett barn med Downs syndrom räknades till 1 på nästan 13 000 så det känns bra :)   Själva inskrivningen kommer ...

Av K - 11 oktober 2011 14:08

Jag är bara så trött som man kan bli på att vara förkyld... ca 1 ½ månad har jag fått stå ut med täppt näsa, nysningar och massa snor.    Jag vill bara vara frisk!!   Är rädd för att få tillbaka astman jag hade i våras.  Tror kanske att min...

Av K - 7 oktober 2011 14:38

Ledighet, ska bli härligt och välbehövligt. Även om städa står på schemat.    Längtar till nästa vecka för då blir det kub test. Då får vi se den krabraten igen.  Spännnade, hoppas nu bara allting är som det ska.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards