Alla inlägg under juli 2010

Av K - 14 juli 2010 16:50

Det är en sådan dag idag. Tankarna har dykt upp på vad som har hänt senaste tiden. Jag känner mig nedstämd.

Jag vill gärna tro att detta bara ska gå över. Att jag ska bli bra snart.


Men inom mig gnager det... Ms, devics... Ms eller Devics.... vad kommer hända med mig? kommer synen någonsin bli återställd? kommer jag bli bra?

kommer jag bli sämre? tänk om....


ja jag har inte riktigt orken idag. Den finns inte där bara... vill bara veta vad det är och ändå inte.

JAG VILL VARA FRISK!!

Av K - 14 juli 2010 12:25

Nu har jag jobbat i nästan 2 veckor och jobbar bara i morgon och på fredag, sen blir det sommarledigt i 3 veckor.


På schemat står renovering. Några turer med den nya bilen blir det föroppningsvis också.
Vi  har köpt en cab, begagnad. Vi ska bara hinna fixa ett par grejor med den, sen är den fit for fight.


Synen har senaste tiden blivit bättre, men igår och idag har det kännts lite sämre igen. I några dagar har jag från och till haft spänningar om huvudet. Känns som man har ett pannband på sig eller något som sitter för hårt.

Domningarna kommer numerar bara vid ansträngning och bara väldigt lite så det är skönt.


Jag hoppas ju bara på att bli bra nu!

Av K - 7 juli 2010 21:11

Det här med preventinmedel är svårt.
Jag hade ett p-piller förut som fungerade bra, men så kom det fram att jag hade enkelt anlag för apc-resistens, lite större risk att få blodpropp. Så jag fick inte ha kvar mina piller.


Jag har nu minipiller. Vilket har uteslutit mensen helt. Ja det gör väl inte så mycket egentligen det är ju ganska skönt. Men enligt hörsägnen (inte min gynekolog) så är de inte lika säkra. På 4 månander har jag gjort 3 gravtest (de visade negativt så klart). Ändå ororar jag mig denna månanden igen.
Att midjemåttet dessutom ökat gör mig tokig... men jag menar om det vore så så skulle det ju inte visa sig än eller hur?

och dessutom började "svullanden" i samband med plasamferesbehandlingen...

säkert bara stressymtom.


Ska nog ändå prata med gynekologen igen för att se om det finns något bättre alternativ.

Det är ju inte dags för en liten kotte än. Vi ska ju gifta oss först. Och en graviditet nu hade inneburit för stora risker för ett barn men eftersom jag haft kortisonkur med hög dos, gjort magnetröntgen och dessutom äter p-piller...


Av K - 7 juli 2010 08:22


Saker jag gillar

  • Sommarregn
  • När man kommer hem och hunden trycker in sitt huvud i magen på en för att mysa, för att han saknat en så mycket
  • En mysig promenad med sambon och hunden
  • Sambon varma kropp nära under täcket en morgon när man har gott om tid att bara ligga kvar och mysa
  • Ett spontanbesök på bio eller restaurang med sambon
  • Ett leende från någon när man minst anar det
  • Förälskelse
  • Ett barn som gurglar fram ett skratt
  • En väldoftande vacker blomma
  • Minnen man tänker tillbaka på och kommer på sig själv med att sitta och småle

Saker jag tycker väldigt mycket mindre om

  • Cyklister som inte respekterar trafikreglerna
  • Männsiskor som skräpar ner
  • Att frysa
  • känslan av att pengarna inte räcker till
  • falska männskor 
  • Gräl
  • Otrohet

Ja det var några saker långt i från allt... men det räcker för idag :)

Av K - 7 juli 2010 07:44

Knappt vaken, varit på jobb en kvart. Var supertungt att gå upp idag... men vad gör man? Det är bara att ta sig i kragen och stiga upp .

Trodde att 7 timmars sömn borde räcka. Men det gör det inte för mig. Jag behöver mina 8.


Det blir till att jobba på. Inget spännande som händer idag. Bara 1½ vecka kvar till semestern. Vi ska renovera färdigt i huset. Känns både bra och lite trist. En vecka i ett soligt land hade ju inte varit fel. Men eftersom vi gifter oss i vinter så finns det inte riktigt pengar till det. För i vinter blir det en Thailandsresa 14 dagar. Och bröllop så klart   

Av K - 5 juli 2010 10:25

Mår ju bättre nu, synen är på bättringvägen och det andra också. Innan brydde jag mig inte så mycke om att få en diagnos. Men nu av någon anledning har jag börjat grubbla lite på det.

Att inte veta vad som komma skall.. eller inte... Man funderar lite. Kommer jag bli friskt. Kommer det komma igen. Tänk om det är MS också får jag ingen behandling. Kan de ha missat något.

Ja det är väl tröttheten som talar... För det hade varit skönt om de kunna hitta orsaken till varför jag är så trött i perioder.

Av K - 5 juli 2010 10:11

Är på jobb, har varit här sen tidigt i morse.
Vet inte vad det är med mig men är så fruktansvärt omotiverad och har ingen ork att göra något. Trött som sjuttsingen...


Hade lätt kunnat sova nu, hade nog behövt det...

Av K - 4 juli 2010 21:46

Har varit en härligdag trots allt. Har en visdomstand som gör mig öm i halva kinden. Men är glad ändå :)

Dagen började med en promenad med hunden. Därefter blev det en tur till affären för att inhandla lite till grillningen ikväll.

När jag kom hem begav jag mig ut i trädgården. Ogräs växer fort... inte så kul, ner på alla fyra och försöka dra upp skiten vid rötterna...

Sen var det till att släpa fram gräsklipparen och klippa gräset, både på framsidan och baksidan.

Den jättetunga, jättelånga vattenslangen drogs fram av mig, jag fick kämpa på men det gick :) äntligen blev blommorna och gräset vattnat på framsidan. Baksidan och hallonbuskarna på gaveln fick också sin besköra del vatten. Det kommer bli jättemånga hallon, mums. Det var superhärligt att vara ute, solen sken, svetten rann...


När jag kommer in är sambon redan vaken, det skulle han inte. Han är irriterad och inte så lätt att prata med. Får ur honom att pannan höll på att explodera innan han rusar ut genom dörren.


Efter ett tag kommer han hem med pluggar, men de passar inte.
Han kommer fram till att vi måste få upp elementet i hallen igen. Det är lösningen. Han säger till mig att det blir till att expresstapetsera så att vi kan få upp elemnetet. Lite mer en än halvitmme innan mina föräldrar kommer och jag är inte klar med det jag planerat göra... Klaga är inte lönt, han gör ju det han tror är rätt...

Mina föräldrar kommer och jag hjälper sambon med det som behövs och gör maten tillsammans med min far.

Tapetseringen blev ingen hit, det visste jag iofs.. Sambon också egentligen... Men så är det när man stressar... Pannan stängs av istället.

Middagen blev jättegod, oxfile mums :)

Sambon beger sig till jobb. Mina föräldrar är kvar och vi pratar lite grand och bestämmer oss för att ta en runda med hunden. Jättemysigt.


En dusch efter att de gått, lyckligtvis fanns det lite varmvatten kvar i rören.
Nu börjar det bli dags att knyta till kojs. En prommis med vovven först och sedan kudden.

Ha det gott!


Ovido - Quiz & Flashcards