Alla inlägg under maj 2011

Av K - 26 maj 2011 21:39

Pirr igen, när jag böjer huvudet frammåt... ont i ryggen..


Hoppas det är stress eller någon nerv i kläm bara... lite orolig blir jag allt men försöker att inte tänka på det...

Av K - 19 maj 2011 19:24

Fasiken vad är det med min kropp?

Jag vet att det kan ta tid att bli gravid men jag blir knäpp varje gång mensen kommer...

och senaste månaderna har den varit sen från 1 dag till 4 som mest.
Jag har mått kräkilla, jag har haft alla möjliga pmsbesvär som lika gärna skulle kunna vara tecken på graviditet. Jag känner mig lurad varenda jävla gång. Falska förhoppningar.


Ska banne mig inte förvänta mig någon så vitt att jag inte har en stor mage och en barnmorska bekräftar en graviditet med ultraljud. Tills dess ska jag försöka låtsas att jag inte vill några kids...


Det ger ju bara stress och huvudbry!



Av K - 18 maj 2011 09:14

Är det normalt att ha illamående som pms? 


Känner hur det värker i magen, men inte nedre delen utan övre, mellan revbenen. 

Illamående kommer i vågor och jag är öm i nedre delen av ryggen. 


Mådde lika skit förra gången det var dags för mens och tror även det var likadant förförra. 


Va fan ska jag ha sådan här pms för?

Av K - 15 maj 2011 09:08

Vi har en ganska taight budget som det är och idag, fick pannan i huset för sig att läcka... den är ju inte precis ny, att den skulle komma att behöva bytas ut visste vi ju om, men det behövde kanske inte komma just nu.


Vet inte riktigt hur vi ska fixa det om vi behöver byta ut den helt... 100 000kr är inget man hostar upp på två röda.


Är rädd för stressen det skapar hos mig... rädd för att få ett nytt skov på grund av stressen. Försöker övertala mig själv att det ska ordna sig.

Av K - 9 maj 2011 10:06

Makens tidigare otrohoet har satt sina spår... jag har inte varit den som varit svartsjuk tidigare. Men att maken varit otrogen förut har gjort mig oerhört misstänksam. 


Han har vad jag vet inte gjort något, men senste veckan/veckorna har jag oroat mig mer än vanligt att han ska falla in i samma mönster. 


Han är ju en sexmissbrukare...  

Vi försöker prata om vad han känner och tänker och men det är inte alltid så enkelt för honom. 


Jag hatar verkligen att oroa mig, men jag skulle inte klara en gång till. 

Av K - 3 maj 2011 11:01

Har haft nervryckningar i ögonlocken... brukar få det när jag stressar... Men känner mig inte stressad just nu... fast jag har nog ganska mycket att göra... 


Min kropp är ju sådan att den visar min stress när jag själv inte ens är medveten om att jag är stressad... 


Det brukar vara lugnt.. lite ryck lite då och då... igår kändes det som om hela ögat skakade, till och med så att det för en liten stund blev svårt att se. 


ja det går väl över... hoppas det bara är stress och inte ms:en som spökar

Av K - 1 maj 2011 22:08

Många av de få besökare som hittar till min blogg gör det för att de gogglat ordet synnervsinflammation. Och jag har tidagare berättat om hur lång tid det tagit att bli "bra" igen.

Min syn är efter mer än ett år fortfarande inte tillbaka till där det var innan synnervsinflammationen.


I alla fall, jag har inte berättat hur jag upplevde det.

Jag satt som vanligt och arbetade framför datorn, när jag upplevde att något inte stämde, jag hade huvudvärk och såg inte riktigt som jag brukar.

Jag tänkte att det var migrän, som jag får ibland och tog en Eeze.

Det hjälpte inte. Tror det tog ett par timmar en dag kanske, minns inte så väl, innan jag ringde sjukvårdsrådgivningen.

De trodde att det var migrän de också, men jag förklarade att det inte brukade kännas som det gjorde och det brukade gå över på ett par timmar.


Jag fick en tid en dag efter. Jag minns att de i receptionen sa att jag skulle följa den röda linjen till väntrummet, jag tror inte ens jag såg den. Hos ögonläkaren kunde man inte se något i själva ögat. Jag fick göra färgtest och kunde se någon enstaka siffra bland alla jag kort jag fick titta på. På syntestet var det de översta raderna som gällde och på synfältstestet saknade jag stora delar.


Det var suddigt, kändes som att se genom ett rutnät. Jag kunde se vissa fläckar lite bättre och vissa väldigt dåligt. Det var obehagligt och det gick snabbt med försämringen.


Jag antar att ögonläkaren redan där hade ms i åtanke och jag fick en hög dos av kortison.

Ovido - Quiz & Flashcards