Alla inlägg under september 2010

Av K - 22 september 2010 15:26

Jaha då har jag fått min diagnos...MS... ångest... som om det inte var nog...


Jag och sambon jobbar på med problemet... han ska bli "frisk" från sitt missbruk. Vi gick och fick "hjälp" i måndags, ska fortsätta gå dit. Hoppas verkligen att det hjälper!

Att han kan låta bli, för jag klarar inte en gång till.


Innan vi skulle dit, ringde neurologen... jag hade ringt och hört mig för om resultatet för mr´n, de gamla inflammationerna hade klingat av men ny hade uppstått. Jag ska börja med behandling... och vad innebär det frågade jag, en diagnos? MS.. där var det... allting bara brister...


tankarna om framtiden och det som hänt allting känns bara ledsamt och jobbigt...


Vad händer nu? hur kommer mitt liv se ut? kommer vi kunna skaffa barn? vågar vi åka på bröllopsresa? är det ens lönt att gifta sig?


Allting känns ovisst och jättejobbigt... orättvist... varför jag? har jag inte varit med om tillräckligt redan? ska det verkligen kunna vara så här?


Hade utvecklingsamtal med min chef där hon frågade om min sjukdom från i somras, kände mig utsatt på något sätt det kändes inte bra, frågade om frågan verkligen passade här och det tyckte hon, något motvilligt berättade jag... men det känns inte bra, fortfarande...


Mitt under samtalet kommer ett gammalt symtom tillbaka, pirrningar i foten när jag böjer nacken framåt, jag låtsas som om inget hänt.



Sambon tyckte jag skulle ha en tid direkt och inte behöva vänta en månad, men jag klarade inte av att ringa neurologen i morse så det fick han göra...

Fick en akuttid på måndag, känns jättelöjligt och känner mig jättedum, fast samtidigt något lättad...


Förutom att synen är lite nedsatt och det pirrar lite fötterna ibland så mår jag ju bra...

Skapa flashcards