Alla inlägg den 18 april 2011

Av K - 18 april 2011 19:59

Det är den tiden i månaden... dags för mens... tredje gången den är sen...har gått upp ett par kg senaste tiden, ätit alldeles för onyttigt och nu dessutom samlat vatten, känner mig som om jag är 20kg tyngre än jag är och att huden är för liten för min kropp... urk...bh är för liten och det väller över överallt...


Och jag kan garantera att mensen blir så pass sen att hinner tro att jag är gravid...

suck..





Av K - 18 april 2011 09:26

Har känt mig bättre, kanske är det astmamedicinen?  Bara lite nästäppa kvar men det kan jag väl stå ut med. 

Bortsett från det, så känner jag mig som en "normal" människa. Jättehärligt. 

Som man underskattar att fungera normalt, man tar det för givet, tills man står där. 


Jag kan i dag bli lite sorgsen när jag ser människor som inte bryr sig om sin kropp, som dricker för mycket alkhol, inte alls tränar, äter fel och röker. Som sakta sabbar sin kropp medvetet. 


Förr skulle det kunna vara jag, men idag gör jag hyfsat medvetna val, visst gör jag misstag men jag tänker till mer än en gång när det gäller ohälsamma saker och försöker så gott jag kan göra hälsosamma val. 


Jag ska ju leva i min kropp förhoppningsvis omkring ca 60 år till och då vill jag att den ska fungera så bra som jag kan få den att göra. 


Ovido - Quiz & Flashcards