Alla inlägg under juli 2011

Av K - 21 juli 2011 14:05

Har inte orkat göra något på jobbet i snart 2 veckor nu, bokstavligt talat. Jag har gjort allt annat, facebookat, bloggat lite, hängt på ms-forum.. stirrat på datorskärmen. 



Förra veckan var det för att jag var trött, denna veckan är jag väl fortfarande trött men inte på samma sätt. Jag har bara ingen lust och ork, jag väntar på att något ska hända eller inte. På att vila ut, på att få lusten att göra något tillbaka. 



Mina symtom nådde sin peak i måndags, verkar sakteliga dra sig tillbaka, men det har varit väldigt jobbigt. Svårt att hantera helt enkelt. Hur hanterar man vetskapen om att man troligen kommer att ha något funktionshinder inom 10-15 år när man redan har fått en mindre synnedsättning, som är nog så jobbig?


Allt är inte åt helvete i alla fall, var hos läkaren för att kolla upp spirometritestet, det var normalt, inga mer astmamediciner :) tjohoo...


Får jag besvär ska jag ta dem igen, i 14 dagar men förhoppningsvis behövs ju inte det   

Av K - 18 juli 2011 13:45

Att acceptera att man har en kronisk sjukdom är jävligt svårt. Jag har inte velat acceptera det. Det märks nu när jag fått vad jag förmodar är ett nytt skov. Jag hade bestämt mig för att bli en av de få där det , läker bort, jag hade hoppats på att läkarna hade fel och att det var något annat, botbart. 

Så får man detta och det är skitjobbigt. Skovet i sig är väl inte så värst men att försöka acceptera läget. Var iväg med mannen i helgen och det var något han sa och det bara brast för mig. Jag fick kämpa för att inte brista i gråt. 

Jag berättade hur jag kände och att jag inte accepterat det och jag tror han där och då förstod mig på ett annat sätt. 

Han var i alla fall helt underbar hela helgen. Missförstå mig rätt han är underbara annars också, men kan ha ett lite buffligt sätt. Vi ser saker väldigt annorlunda. 


Nu sitter jag i alla fall och väntar på att slå en pling till neurologen för att höra vad de säger. 


Jag bara hoppas och önskar att detta inte sabbar mina chanser för att få barn... 

 

Av K - 15 juli 2011 13:14

Idag är verkligen en sån dag jag vill bara åka hem, lägga mig på soffan och göra, absolut INGENTING


De här j-vla känningarna i foten/benet är skitirriterande och påminnner mig om att jag faktiskt är sjuk, jag hatar det verkligen. 

Jag vill inte inse att jag är sjuk, jag ska ju vara en av dem där sjukdomen läker ut av sig själv. Jag ska vara lycklig och framförallt frisk.


Varför ska sånt drabba just mig? först otroheten, sen sjukdomen och synnedsättningen och astma och att det tar tid att bli med barn.

Varför är inget enkelt för? när är det min tur och vem jävlas med mig.



Känner mig så oerhört ensam och ledsen idag. Maken jobbar och vi hann inte ens träffas idag. Vill bara krypa in i famnen på honom och blunda för allt som är.  

Av K - 14 juli 2011 14:57

En halvtimme till sen går jag hem för denna dagen och det är bara i morgon också att jobba innan jag får 2 härligt lediga dagar...blir väl i och för sig en del "arbete" hemma, men ledig från jobb i alla fall. 


Ska sova länge på lördag, förhoppningsvis bli lite piggare. Ser verkligen fram emot i morgon vid denna tiden :)



Av K - 13 juli 2011 10:54

Omotivationen är fortfarande lika stor, antar att det beror på tröttheten...

Och tröttheten på det förmodade skovet. 

Det känns i alla fall inte lika mycket i foten när jag har skor på mig. Mest känns det om jag är barfota och fryser. 


Ska till kiropraktorn idag igen. Ska bli intressant vad hon säger, det är en vikarie idag. 

Maken jobbar natt till och med fredag, så det är ganska lugna ensamma kvällar nu. Men det har sin charm det också. Största nackdelen är att det är så lätt att köpa något att smaska på på kvällen. Godis, glass you name it. 


Och jag behöver verkligen lägga av med sådant, måste bli hälsosammare, för att i långa loppet må bättre. 

Av K - 12 juli 2011 09:12

Kanske borde vara förmiddagssjukskriven?  
Hade kunnat gå och lägga mig och sova några timmar nu, hade varit grymt skönt...


bara 4 dagar kvar till helgen... staying positive  


känslan i foten finns kvar.. men blir det inte värre än så kan jag väl stå ut...   

Av K - 11 juli 2011 08:53

Har känt av nytt symtom senaste dagarna. En underlig känsla i foten/benet, nästan som om man smort in det med starkt tigerbalsam, fast utan den skarpa doften då   


Känner det främst när jag går barfota eller i bara strumpor. Verkar framkallas av beröring/belastning och mer när något svalt eller kallt vidrör benet/foten. 


Har haft kramp oftare också, har ingen aning om det hör ihop men... en hel del i benen, snabba korta kramper. Men även i halsen, på min vänstra sida, kan känna hur det drar ihop sig och huvudet dras neråt åt vänster, det släpper nästan lika snabbt igen som det kom, men det är lite småobehagligt, liksom känslan i foten/benet. 


Är glad dock att jag trots allt fungerar, tillsynes som en normal människa. 


Av K - 11 juli 2011 08:44

Det är väl bara så underbart med sommar, önskade att jag vore ledig bara. 

Skulle verkligen behövt det, är såååå trött. Trött i hjärnan trött.. jag hade nog faktiskt fixat att göra något fysiskt.. 


Men just nu vill jag egentligen bara gå och lägga mig. Det är nog inte helt enkelt att förstå den här tröttheten för andra. Att inte orka göra något, att bara vilja sova. Fast man precis har sovit en hel natt. Hjärnan bara lägger av. Att en fundera på något mentalt ansträngande får mig att nästa somna sittandes rätt upp och ner på min stol...



Ovido - Quiz & Flashcards