Alla inlägg den 25 juli 2011

Av K - 25 juli 2011 14:32

Hon frågade först om vad jag kände och vad jag hade känt. 
Trötthet, annorlunda känsel, ömhet i ena benet och den här tigebalsamkänslan i foten på samma ben. 

Mycket av symtomen hade klingat av men foten känns fortfarande skumt och lite känselstörning finns kvar på ett mindre område.


Efter utfrågningen, var det undersökning. Följa penna med blicken, hålla emot med armar och ben, krama händerna så hårt man orkar, känna efter om man känner vibrationerna från en stämgaffel, känns nålen likadan överallt...


Hon kunde konstatera att det är ett skov som håller på att klinga av (det hade jag i och för sig själv räknat ut  )

Behandling är det som gäller men än så länge är det ok att vänta för att försöka få barn. Skulle jag få ett nytt skov inom snar framtid får det dock diskuteras. 


Jag fick information om att registera sig och ms-forskning, det tycker jag är självklart.

Läkaren sa också att hon anser att jag har ms.... MEN med tanke på symtomen och att jag bara har plack ryggmärgen så kommer hon alltid vara lite uppmärksam på att det kan vara något annat... om det inte dyker upp plack/inflammationer i hjärnan då förstås.  

Av K - 25 juli 2011 09:32

Har fått en tid till neurologen på grund av mina nya symtom, dock har de ju avtagit ganska mycket och det känns lite löjligt att gå dit, men det är väl lika bra det kändes dumt att avboka idag också, visst det var bättre i slutet av förra veckan men inte så bra att jag kände att jag vill avboka då. 



Vi får väl se vad besöket ger helt enkelt. 

Ovido - Quiz & Flashcards