Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Lista sig för mödrahälsovård...

Av K - 1 augusti 2011 12:08

Jag tycker det är svårt det där. Jag har en gynekolog just nu som är ok. 
Har gått till gynekolgen istället för barnmorska eftersom jag hade p-piller bara gynekolgen kunde skriva ut.


I alla fall, gynekolegen är ok men assistenten eller vad hon är, hon som tar prover, svarar i telefon mm är hopplös. Avskyr henne verkligen. 


Jag fick sluta med p-pillerna jag hade, Diane, eftersom jag kom till insikt med att jag inte hade någon som hest koll på anlag för blodpropp. 
Efter mycket om och men och slarv av assistenteten (som glömde bort att skicka remiss) fick jag gjort ett test som visade på att jag har enkelt anlag apc-resistens. 
Detta innebar andra p-piller.


I alla fall. Jag litar helt enkelt inte på att inte något annat ska missas eller bli fel. 


Men att välja ett nytt ställe känns som en djungel. Jag vill ju träffa människorna innan och veta att det känns rätt. Och nu ska man uppenbarligen lista sig för det också.
Jag har ju ett ställe där jag har familjeläkare, fast det är ett skämt går aldrig till samma... Läkarna där varierar verkligen i kompetens... vissa bra, vissa betydligt mindre bra. 


Nu kan man i alla falll lista sig där from den 1 sept, men hur kan jag veta att de har tid då, tänk om om allting bara för en gångs skull fungerar och jag är gravid då behöver jag ju få en tid ganska snart. Fasiken det är inte enkelt det där... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K - 18 oktober 2011 13:32

Vid närmre eftertanken undrar jag om det inte är en ny synervsinflammation...Var öm i ögoat häromdagen när det började, ser suddigare   Fattar inte hur man ska veta skillnaden på restsymtom, spökskov eller vanligt skov.   Varför kan jag inte ...

Av K - 18 oktober 2011 13:13

Jaha då är synen lite suddigare igen och har varit det ett par dagar, även lite pirr när jag böjer nacken. Kan kanske beror på den ihållade förkylningen eller den dolda stressen. Har en lång arbetsvecka med mycket att göra, men känner inte att jag st...

Av K - 17 oktober 2011 13:14

Och det gick bra, kunde andas ut en aningen...   På ultraljudet såg allting bra och ut och blodprovet lika så.  Risken för att få ett barn med Downs syndrom räknades till 1 på nästan 13 000 så det känns bra :)   Själva inskrivningen kommer ...

Av K - 11 oktober 2011 14:08

Jag är bara så trött som man kan bli på att vara förkyld... ca 1 ½ månad har jag fått stå ut med täppt näsa, nysningar och massa snor.    Jag vill bara vara frisk!!   Är rädd för att få tillbaka astman jag hade i våras.  Tror kanske att min...

Av K - 7 oktober 2011 14:38

Ledighet, ska bli härligt och välbehövligt. Även om städa står på schemat.    Längtar till nästa vecka för då blir det kub test. Då får vi se den krabraten igen.  Spännnade, hoppas nu bara allting är som det ska.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards