Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av K - 13 augusti 2011 09:33

Otålig som jag är så ville jag inte vänta, mensen är 1 dag sen och jag är helt enkelt alldeles för nyfiken. 


Jag tog fram graviditetstestet, och följde instruktionerna, förberedde mig för ännu en besvikelse. Tittade lite snabbt på testet efter 2 min och såg inte något alls, mer än kontrollsträcket... suck kände hur besvikelsen rann över mig... 


När 5 minuter hade gått, tog jag testet och tittade, förväntade mig ingen förändring, men där var det ett tunt rosa streck... teststräcket, det som berättar att man är gravid... 


Tror inte riktigt jag fattat att det är sant, att det kan vara så... gick in till min man som låg och sov och sa; älskling du vet otålig som jag är så kunde jag inte låta bli... det är ett ljust rosa streck... jag visade samtidigt sticka mot asken som visar att man är gravid om man får ett mörkt streck eller ett ljust streck...


Tror han inte heller fattade det... han sa bara kom och mys med mig i stället... 

Tror inte det blir verkligt förrän man känner något sparka där inne om några månader... 

Ovido - Quiz & Flashcards