Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Trivs inte på jobbet

Av K - 15 juni 2011 16:27

Men jag trivs med mina arbetsuppgifter, det mesta tycker jag är ganska kul i alla fall. 


Men mina arbetskamrater däremot. Öhrk...  vi är inte så många 5 st. 4 av dem tycker jag är helt okej personligen, men en gillar jag inte ens då hon är bara en gammal surkärring. Man måste gå som katten kring het gröt. Hon blir irriterad för ingenting och jag var inte hennes val när det skulle anställas.  


Sen är det två tjejer till i  min ålder och en kille. Killen är en riktigt tjock kille, vars övervikt gör att jag inte ens vågar låta honom åka i min bil. Känns jättedumt, men min bil är inte ny. Han har inte körkort, vilket gör det svårt för honom att ta sig till platser, men det brukar lösa sig. 
Fattar bara inte hur hans arbetsgivare tänkte.
Han har ett underligt sätt men oftast fungerar det helt ok. 


De två tjejerna, är bundis, de delar samma hobby, som också är jobbet. De skrattar och pratar ofta ibland om arbetsuppgifter som berör mig (tunna väggar, man hör en del) men glömmer att det inte hade varit helt fel att inkludera mig.


De har en annan syn på arbetet än mig och lägger gärna ner ett par ideella timmar. Och det får de göra, men sån är inte jag. Mitt jobb är mitt jobb, punkt.

De förstår inte mina prioriteringar heller. 


Det känns som om de pratar om saker som berör mig, men om jag vill prata då säger den ena alltid,  jag lägger mig inte i"


Vilket är ok, men borde det inte vara på båda håll då?


Trött på att vara annorlunda och inte passa in. Trött på att bli missförstådd fast jag kämpar med att vara tydlig. 

Önskar jag kunde hitta ett jobb där jag kunde arbeta själv. 


Jag fungerar bra att arbeta mot människor, men nog inte alldeles för tätt in på. 

Jag vill gärna inte ha andra som lägger sig i saker som de egentligen inte har med att göra. 


Så om någon potentiell arbetsgivare skulle se detta och ha en tjänst med ensamarbete så har här er kvinna för jobbet :)


Jag är utbildad inom hälsofrämjande friskvårdsarbete, arbetar med att uppdatera hemsidor, skriver protokoll. Gör layout på nyhetsbrev och tycker att design och layout är riktigt kul. Jag behärskar officepaktet, har gått kurs i indesign, som jag dessutom arbetar i och försöker få tid över att lära mig photoshop. 
Jag kan också tycka det är roligt när saker inte fungerar som de ska och jag ska hitta orsaken. Enligt mig själv är jag riktigt duktig på att lista ut och lära mig nya saker.



Jag är inte rädd för att säga ifrån, men jag tar inte fighter i onödan. Jag tänker gärna till en gång innan om det är värt det. 


Ofta finns det det orsak till konflikter och ofta är de personliga att det sällan ändrar något i långa loppet att lösa dem. Att gå in och peta på saker när det handlar om hur en person är i det stora, ser jag ingen mening med. 



 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K - 18 oktober 2011 13:32

Vid närmre eftertanken undrar jag om det inte är en ny synervsinflammation...Var öm i ögoat häromdagen när det började, ser suddigare   Fattar inte hur man ska veta skillnaden på restsymtom, spökskov eller vanligt skov.   Varför kan jag inte ...

Av K - 18 oktober 2011 13:13

Jaha då är synen lite suddigare igen och har varit det ett par dagar, även lite pirr när jag böjer nacken. Kan kanske beror på den ihållade förkylningen eller den dolda stressen. Har en lång arbetsvecka med mycket att göra, men känner inte att jag st...

Av K - 17 oktober 2011 13:14

Och det gick bra, kunde andas ut en aningen...   På ultraljudet såg allting bra och ut och blodprovet lika så.  Risken för att få ett barn med Downs syndrom räknades till 1 på nästan 13 000 så det känns bra :)   Själva inskrivningen kommer ...

Av K - 11 oktober 2011 14:08

Jag är bara så trött som man kan bli på att vara förkyld... ca 1 ½ månad har jag fått stå ut med täppt näsa, nysningar och massa snor.    Jag vill bara vara frisk!!   Är rädd för att få tillbaka astman jag hade i våras.  Tror kanske att min...

Av K - 7 oktober 2011 14:38

Ledighet, ska bli härligt och välbehövligt. Även om städa står på schemat.    Längtar till nästa vecka för då blir det kub test. Då får vi se den krabraten igen.  Spännnade, hoppas nu bara allting är som det ska.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards